eemma93

Alla inlägg den 9 december 2012

Av Emma - 9 december 2012 18:38

Här kommer en bild på godingarna ;)!
Recept finner du nedan.

Av Emma - 9 december 2012 18:24

Egna Geléhallon

200g frysta hallon

7 gelatinblad

3,5 dl socker

1 dl vatten

3/4 dl honung

1,5 tsk citronsyra

strösocker


1.Lägg bakplåtspapper i en form som är 15X30 centimeter.

2. Tina hallonen och pressa dem genom en sil. Lägg gelatinbladen i kallt vatten.

3. Koka upp vatten, socker och honung till 150 grader. Rör i hallonen och citronsyran.

4. Ta upp gelatinet och smält de i en kastrull. Blanda ner hallonröran.

5. Häll smeten i formen och ställ kallt för att stelna. Skär i bitar och rulla dem i socker.


Lycka till!

Av Emma - 9 december 2012 18:05

Sitter och fundera på hur mina nya header ska se ut... Marsvinsbebisarna är ju super söta, men passar inte riktigt in längre, har ju bara 4 st kvar, som jag har i tanken att sälja, torts att dom är underbara! Men dom får ju inte så mycket uppmärksamhet längre dom små liven. Men lägger inte ut dom på Blocket.se utan är isåfall till rätt person med rätt kunskap, då dom faktiskt inte är så enkla som de flesta tror och inte alls har samma levnadssätt och kost som en kanin. Men när rätt köpare dyker upp så kan jag tänka mig att släppa dom.   


Sitter och letar julgodis recpet i tidningarna på jobbet, hittar massor med gott som måste provas att baka! Tex, egna geléhallon! hur gott låter de inte då? och inte att tala om hur goda dom såg ut att vara! Mums, ska lägga ut receptet på dom så ni får baka dom också! Bra va?   


Jobbar idag och imorgon! Sedan ledig, tisdag onsdag & torsdag! Ska bli skönt med lite ledigt, trots att jag inte jobbar särskillt mycket nu då vi har Aska att ta hand om också ju    hon är som en liten bebis ju!


Har varit ute och gått en runda i skogen idag med Nina, och hennes vovvar, Leia & Siri. Är så bra att Aska får träffa många vovvar och bli van med de! Hade önskat att de fanns fler som är hemma på vardagarna och som vill ut och röra lite på sig, så tråkigt att gå själv, och Joakim är glad om han slipper, hehe   


Nähe, dags att göra lite nytta och vakna upp från den trötta koman jag haft hela dagen, måste bli piggare! Så trött jämt, det suger   ...

Skrev egentligen inget intressant nu alls, men blev ett inlägg till i alla fall, lägger strax upp receptet till geléhallonen, håll ut!


Kiss & Hugs   

Av Emma - 9 december 2012 15:17

Herregud vad tiden går fort! Dagarna bara rinner iväg! Snart jul ju.

Idag är en dag med mycket tankar & känslor. Blir faktiskt lite irriterad på folk som säger att kontakten inte får försvinna och sedan inte hör av sig & svarar inte vid kontakt. Nej tack, är inte sådanna vänner jag behöver. Medans en del vänner behöver man inte ha daglig kontakt med, utan man vet vart man har varandra ändå. Det är sådan vänskap som är värdefull & som jag vill ta vara på.
Men just nu känner jag mig lite förvirrad... Vet inte riktigt tanken eller framtiden. Känns jobbigt att inte veta. Men men, kanske någon gång.

Orkar inte skriva något mer, trött idag bara..

Presentation


I min blogg kommer det att handla om allt mellan himmel & jord. Men mycket om alla mina djur :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards