eemma93

Alla inlägg under mars 2013

Av Emma - 10 mars 2013 17:14

längesen jag skrev något vettigt här, kommer inte göra det nu heller tyvärr. 3 veckor kvar exakt till vi lämnar Sverige bakom oss för lite värme & sol. Väl behövligt kan jag säga. Annars rullar det på som det ska, varje dag är en dag längre fram, har en läkarundersökning kvar nu sen så är det klart! Ska bli kul att få en utbildning som jag kan bygga på hur jag vill efteråt, och även veta att jag förmodligen har jobb till pensionen sedan.


Blev inga bebisar på Solvej denna parningen, så vi gör ett nytt försök om någon vecka, ska bli späånnande med småttingar igen! Även kanon att kunna ha dom hemma, enklare att pyssla om dom regelbundet.  Längtar tills denna förbannade snön ska försvinna så även Nettan & hennes dotter får flytta till Åminne. Behöver bara bli av med några andra först som ska iväg till nya/gamla ägaren.  Fundera också på att sälja några kaniner, är lite för många nu, har inte riktigt tid med alla. har ju mina djur där hemma i lägenheten som faktiskt också kräver en del tid, och för att inte tala om Aska, hon vill ockås ha egentid, så är lite mycket ibland! Men vad gör man inte för de man älskar?


Har även gått på både valpkurs & vallkurs. Personligen tyckte jag att båda va toppen, men att vallkursen inriktade sig mer till en BC valp och inte bara en "valp". Är så intressant att jämföra olika områden inom hundsport, så som agility, vallning, bruks, skydd mm. Vallningen är nog den som skiljer sig mest tycker jag, känns som att vallfolket är det folket som är mest lugna & trygga förare, samt att dom också tänker mest logiskt tycker jag.. Svårt att förklara, men känns som dom tar till de enklaste metoderna & de smidigaste utan krångel. Tycker inte heller att dom förlöjliga hundarna som andra kan göra. Dom använder de hunden är avlad för, att få arbeta. Har massor med funderingar & åsikter om dessa bitarna, men inget som jag tänker dela med mig utav ;) Då det är lätt att det misstolkas så enkelt genom skrift.


Dags att göra lite nytta..

Vi får väl se när vi ses igen  ;) kanske redan ikväll, eller om ett år typ.  

Presentation


I min blogg kommer det att handla om allt mellan himmel & jord. Men mycket om alla mina djur :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards