eemma93

Alla inlägg under maj 2012

Av Emma - 28 maj 2012 21:26

tycker att jag är feting värd ett par nya ascoola skor!

 

Av Emma - 27 maj 2012 23:03

heeeeeelllo alla bloggkompisar!


tänkte börja att berätta om helgen :) Jobbade i fredag på Blomsterandet, till 19.15 Åkte direkt till puben och åt mat, gick sedan direkt för att hämta Playmo. Han fick nytt stort bete och såg väldigt nöjd ut över att ha så mycket mat. Lördagen fixade vi en himla massa, hämtade Nillas kaniner och grejade lite. Smälter ju samman så söta dom är!! Efetr de blev det konfirmation för hela slanten, hela tjocka släkten!  Idag blev det först några timmars jobb, och sedan mat & fika hos Alice som fyller år imorgon :)  Blev sedan att gå ner till stallet för att skvallra och prata lite strunt med Nilla & Nicole! Alltid lika kul & mysigt! Ikväll åkte Joakim till Hudik, alltid lika boring! Vill alltid ha han hemma ju! :( 


I lördags fick Nettan bebisar! :D 4 stycken, dock så va en redan död :( men 3 stycken är pigga och väldigt fina. Kan knappt vänta tills dom öppnat ögonen och börja krypa runt! är redan på jakt efter fler kaniner att flytta till det snart tomma stallet som ska bli en liten kanin och kanske lite mrsvinsuppfödning nu. Ska även para Nettan sen igen innan sommaren är slut. Har honorna väl parats behöver dom få ett par kullar varje år för att helt enkelt må bra. Nu får det bli Teddy/Löwen bebisar nästa gång :) 


Imorgon blir det en kort skoldag, efter skolan blir det att äntligen fixa mina hemskt utvuxna naglar somblivit bruna efter jobb på Blomsterlandet, efter de möter jag upp Nilla och Nicole för att åka till mormor och sy upp Nicoles klänning, sedan ska jag på Trädgårdsloppis, köpa massa kul plantor :D me like! Sedan blir det hem och pluggapluggaplugga! Fullt ös nu det sista!


Kastar upp en lite halv dålig bild på mina bebisar :D Dom är ljuvliga trots att dom är nakna, döva och blinda! 

 


ha det gött bao!

Av Emma - 24 maj 2012 23:19

hade verkligen tänkt att skriva ett långt inlägg idag. Men nej, orkar inte, är trött, ledsen, tjurig, och allmänt jävla sche på de flesta. OCH glöm inte, idioter finns det bra gott om, så gråt inte över de förlorade. 



böööh, godnatt retards. 

Av Emma - 24 maj 2012 23:18

träden talar sitt eget språk.


 

Av Emma - 23 maj 2012 23:15

såååååååååååååå trött!


Varit en slapp dag i skolan. Och sedan har jag jobbat tills nu, ont i benen. 

Fick trevligt sällskap utav Nilla en liten stund. Som vanligt gick tiden jätte fort, gött att ha ett jobb att gå till och få in lite pengar så man kan unna sig sådant man vill ha :) 


Imorgon blir det sista praktikdagen :( känns tråkigt faktiskt! Jisses så fort skolan har gått, 3 ynka dagar kvar i skolan?! helt sjukt. Kommer verkligen sakna min klass, gud så många goa minnen man har ifrån dessa tre åren! 


Önskar så att min lilla prins va på väg hemåt istället för bortåt. :(


Nä nu ska jag sova för att orka upp imorgon, lär bli en lång dag. Tycker Joakim har fina bilder på sin data ;) 

puss! 

 

Av Emma - 22 maj 2012 21:50

 

the little turns my life into something big

Av Emma - 22 maj 2012 21:23

Heeeeeej allihopa! 

Sitter i soffan nu och lyckas trycka i mig ett ägg, tappat matlusten helt de senaste dagarna. Undra om det kan bero på all sketen stress? Har så himla mycket att göra just nu! Lik föörbannat ska jag ringa på ett nytt jobb imorgon! ;) super spännande! ihhhhhhhh. Har fått en del jobb på Blomsterlandet nu också, gött med pengar! Pratade idag i skolan om att de flesta som är arbetslösa inte har någon gymnasieutbildning, inte fullföljt den eller missköt den, det tror jag att det ligger något i faktiskt. 


Efter skolan grejade jag lite, sedan åkte jag till Nilla och fikade! MYS! Alltid lika mycket att prata om och satt och tittade på hästar nu med, är himla sugen nu ;) Har spenderat kvällen borta på Klockaregården med Nilla, Nicole, Hilma och Playmo i paddocken! Massa mysigt, på lördag ska jag ta hand om lille prinsen och eventuellt rida en sväng :) 


Börjar också se mig runt efter en liten valp, vill ha något mer att träna än Vivi. Har ju också många andra stora planer just nu som måste färdighets göra först innan det blir Border Collie köp :) känner att jag vill ha en ny liten vän, och har jag tur i mina planer kan jag ta med mig lilla vovsingen till jobbet sedan också vilket är kalas ! :D 


Imorgon blir det jobb på Preem, torsdag Djuraffären, fredag Blomsterlandet, lördag konfirmation för Stina, söndag jobb på Preem igen! Full rulle för tusan!


Nu ska jag gosa och titta på BB, och invänta min lilla goding Joakim som är på väg hem ifrån Hudiksvall.


 

Av Emma - 18 maj 2012 22:58

Hej igen!


Nyss hemkommen ifrån Klockaregården, vi satt ute under gasolvärmaren vid poolen och hade det mysigt! Ätit massa gott ikväll också! Kokt potatis och toskknippen men sallad gjort på morötter, smält smör och nötter/frö.

 

 

Efter maten blev jag upp bjuden till stallet för lite skvaller & skitsnack. Altid lika kul att träffa Nilla & Nicole. Lustigt att man alltid har lika mycket att prata om varje gång!

Tittade ocks på världens sötaste kaninbebisar!! Längtar så tills Nettan får sina (om det nu blir några).      

Ikväll blev det en lugn kväll, kände att det verkligen behövdes efter en stressig vecka, och nästa lär ju knappast bli bättre. 

Nu hade jag tänkt att mysa ner mig i sängen med ett fett stort glas mjölk framför Big Brother! Har Vivi jämte mig, och Vera ligger på andra sidan!

Presentation


I min blogg kommer det att handla om allt mellan himmel & jord. Men mycket om alla mina djur :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards